Prima pagină > Critici > Am fost la mare

Am fost la mare

A trecut ceva timp de cand nu am mai vazut litoralul romanesc asa ca anu’ asta am luat in spate rucsacul si cortul si am plecat sa vad cum arata cateva dintre statiunile romanesti care-s laudate pana in luna si-n stele.

 

Prima oprire a fost capatul liniei: Vama Veche. O statiune micuta, plina de tineret si aparent destul de linistita. Plaja destul de curatica, libera, linistita, doar salvamarii ce faceau abuz de fluiere. Seara am iesit sa vad terasele si vestita viata de noapte pe care o ofera Vama. Terase destul de multe pentru o statiune asa mica, placute, cu muzica buna si bautura relativ ieftina tinand cont ca totusi este o statiune (3,5 lei paharul de bere). Ceva mai incolo pe plaja avea loc adevarata distractie: cateva sute de persoane in jurul unui stalp cu un bec si un difuzor isi faceau de cap alaturi de sticle de bauturi. A fost o experienta placuta ce te face sa te intorci acolo. Singurele minusuri mi s-au parut a fi lipsa toaletelor in apropierea plajelor si cerutul de tigari (la fiecare 2m ti se cere o tigare).

 

A doua zi am petrecut-o in bine-cunoscutul Costinesti, probabil cea mai regretata statiune in care am fost. Desi este extrem de laudata, mi s-a parut de departe cea mai proasta statiune in care am fost vreodata. Din orice punct de pe plaja (si ziua dar mai ales noaptea) se aud 3 melodii diferite dintre care cel putin una e manea. Daca nu e manea atunci e o muzica pe care o prefera minimalistii si care face sa-ti stea pana si berea in gat. Totul este scump, turistii sunt predominant de o calitate scazuta iar plaja este extrem de nasoala. Ziua am incercat sa ma uit dupa scoici dar a trebuit sa ma multumesc doar cu pietre iar noaptea am fost nevoit sa fac slalom printre gunoaiele aruncate pe plaja ce incepeau sa intre in proces de descompunere. Per total, ziua petrecuta in Costinesti a fost o pierdere de timp.

 

Urmatoarea statiune pe lista a fost Eforie Nord: o statiune destul de maricica, curata si linistita dar fara viata de noapte. Berea era mai ieftina ca in Vama, muzica mai buna ca in Costinesti, mai curata ca amandoua dar pe la 2 se inchidea pana si ultimul club. Dat fiind ca am petrecut intreaga noapte pe plaja, nu stiu daca mai exista vreun club prin centru care sa fie deschis (desi nu cred). La ora 3 plaja era desert, tot ce se auzea erau valurile, nici un pic de muzica.

 

 

Prin urmare pot sa spun ca daca esti tanar, dornic de distractie si de muzica buna, locul tau e in Vama. Daca esti batran sau preferi linistea si pacea, locul tau este in Eforie. Daca n-ai ce face cu banii si iti place sa-ti bubuie capul in timp ce faci glume proaste cu prietenul sau prietena, du-te in Costinesti, e locul ideal pentru cei ca tine.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasa un comentariu

